خوراکی هایی علیه شکم بزرگ شما
نوشته شده توسط : nahal

خوراکی هایی علیه شکم بزرگ شما
........................................
تحقیقات نشان می دهد که مصرف برخی خوراکی ها سرعت چربی سوزی را به طور چشمگیری افزایش می دهند. در این جا چند ماده غذایی را معرفی می کنیم که برای چربی سوزی و کاهش وزن بسیار مناسب هستند ،لازم است این رژیم های غذایی را به طور هفتگی تا رسیدن به وزن مورد نظر خود دنبال کنید:

1- گوجه فرنگی
این خوراکی از جمله مواد مورد نیاز بدن است که می تواند شما را در کوتاه مدت به وزن دلخواهتان برساند. گوجه فرنگی دارای کالری کم بوده و به شما احساس خوبی را منتقل می کند. همچنین به دلیل میزان فیبر بالا این حالت را در شما حفظ می کند.

2- پرتقال
این میوه سرشار از ویتامین C می باشد که به عملکرد بدن کمک می کند. گاهی ممکن است افراد به دلیل میزان قند موجود در پرتقال از مصرف آن پرهیز کنند. اما باید بدانند که این میوه دارای پتانسیل بالایی در چربی سوزی می باشد. همچنین باید گفت که فیبر موجود در این میوه برای تنظیم قند خون بسیار مفید است.

3- جو
این ماده غذایی به دلیل فیبر بالا به سوخت و ساز بدن کمک کرده و در کاهش وزن نقش بسزایی را ایفا می کند. به گفته پزشکان آمریکایی خوردن یک کاسه جو در ابتدای صبح بسیار مناسب بوده و انرژی طول روز را تامین می کند.

4- ادویه ها
لزوما برای کاهش وزن نیاز نیست که افراد خود را در گیر یک سری غذا های تکراری و خاص کنند تنها کافی است مصرف ادویه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که این مواد غذایی خواص گرما زایی داشته و متابولیسم بدن را افزایش می دهند. به عنوان مثال فلفل سیاه و سفید در کالری سوزی و زنجبیل در هضم غذاهاکار برد دارند.

5- سیب زمینی شیرین
این خوراکی دارای کالری کمی بوده و کمک می کند تا بین وعده های غذایی سیر بمانید گفتنی است که این ماده غذایی سرشار از فیبر و ویتامینهای B6 و C و پتاسبم می باشد.

6- سیب
این میوه به دلیل شیرینی طبیعی که دارای هوس خوردن خوراکی های شیرین (مضر) دیگر را از سر شما می اندازد. این خوراکی میزان مناسبی فیبر داشته و کالری، چربی و سدیم آن به مراتب کمتر از سایر خوراکی هاست.

7- قارچ
باید گفت مصرف این ماده غذایی در پیتزا ها باعث از بین رفتن ویتامین های آن می شود لذا بهتر است که در موارد غذایی سالم از قارچ استفاده گردد تا به کاهش وزن افراد کمک شود.

8- کلم بروکلی
این خوراکی در کاهش وزن و سوزاندن چربی به خوبی عمل کرده و مصرف آن احساس سیری به شما می دهد. گفتنی است در هر 450گرم از این سبزی مقدار زیادی مواد مغذی موجود است که احساس خوبی به افراد منتقل می کند.

9- دارچین
قدرت دارچین را دست کم نگیرید و تنها در پخت غذا ها از آن استفاده نکنید تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه یک قاشق چایخوری دارچین به راحتی به کاهش وزن افراد کمک می کند. هچنین این ماده قادر است قند خون را تنظیم کند.

چگونه از اضافه وزن جلو گیری کنیم؟
کاهش وزن با خوردن غذاهای سالم و به میزان لارم امکان پذیر است ضمن آنکه با فعالیت بیشتر می توان از اضافه ورن جلوگیری کرد. یکی از بهترین راهها فعال بودن است جرا که کاهش وزن گاهی موقتی است اما برای کاهش ورن دایمی می توانید عضو یک تیم ورزسی شوید یا اگر ورزشهای گروهی را نمی پسندید ورزشهایی مانند شنا، تنیس، جست و خیز ساده، دویدن و طناب زدن هم می تواند خوب و مفید باشد.
برای داشتن فعالبت بیشتر از پله استفاده کنید یا قسمتی از مسیر خانه تا مدرسه یا اداره را پیاده طی کنید.
داشتان فعالیت بیشتر کمتر تلویریون تماشا کردن و کمتر پای کامپیوتر نشستن و خوردن غذاهای سالم بخش دیگری از برنامه تناسب اندام است. باید همه نوع غذایی بخورید و روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات میل نمایید و سعی کنید تا جایی که می توانید به جای آب میوه های قندی و نوشابه های گاز دار، آب و شیر کم چرب و دوغ بنوشید.
غذاهای پر کالری و پر چربی را فقط هر از گاهی مصرف کنید و هر بار هم مقدار کمی از این غذا ها بخورید.





:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: